in

Fritz Hansen – დანიური ავეჯის ბრენდის ისტორია

დანიური ავეჯის ბრენდის, “Fritz Hansen”-ის ისტორია 1872 წელს იწყება, როდესაც სამეწარმეო კაბინეტის დამფუძნებელმა ფრიც ჰანსენმა კოპენჰაგენში სავაჭრო ლიცენზია მოიპოვა. 1885 წელი გადამწყვეტი წელი აღმოჩნდა – მან ამ პერიოდში საკუთარი ავეჯის საწარმო შექმნა; ორი წლის შემდეგ კი, მოახერხა ქრისტიანშავნში – კოპენჰაგენის ცენტრალურ ნაწილში – მაღაზია გაეხსნა. ფრიცმა და მისმა ვაჟმა კრისტიანმა პროდუქტის მაღალი ხარისხის დონეს მიაღწიეს, რაც მას შემდეგ ფრიც ჰანსენის პროდუქციის სავაჭრო ნიშანია.

კომპანიის ისტორიიდან პირველი ორმოცდაათი წლის პრესტიჟული შეკვეთების გრძელი სია ცხადყოფს, თუ რამდენად ძლიერია ფრიც ჰანსენის რეპუტაცია მე-20 საუკუნის დასაწყისში. ფრიც ჰანსენის მიერ გაწყობილ შენობებს ეკუთვნოდა: უნივერსიტეტის ბიბლიოთეკა, კოპენჰაგენის მერია, უზენაესი სასამართლო და სხვა მნიშვნელოვანი პროექტები.

1930 -1939

მეოცე საუკუნის 30-იან წლებში ფრიც ჰანსენისტექნიკა ისე დაიხვეწა, რომ ბრენდი მსოფლიო ლიდერებს შორის მოხვდა. ფირმის სპეციალობა ლამინირებული ხისგან ავეჯის შექმნა გახდა.

ფრიც ჰანსენი ასევე გახდა პირველი დანიური ფოლადის ავეჯის შემქმნელიც. სწორედ მას ეკუთვნის კაარე კლინტის ცნობილი საეკლესიო სავარძელი, რომელიც ფრიც ჰანსენის კოლექციაში დარჩა 1936–2004 წლების განმავლობაში.

1940 – 1949

მეორე მსოფლიო ომის განმავლობაში რთული პერიოდების მიუხედავად, ფრიც ჰანსენის ქარხანა გაფართოვდა. საშინლად ცივი ზამთრის გამო, დანიის კაკლის მრავალი ხე მოიჭრა. ფრიც ჰანსენმა სიტუაცია გამოიყენა და ხის დიდი რაოდენობა შეიძინა: შედეგად შემოვიდა ავეჯის ახალი სერია კაკალში. ინიციატივამ დიდი ყურადღება მიიპყრო პრესის მხრიდან და საკმაოდ წარმატებული აღმოჩნდა.

ათწლეულის პირველი კლასიკაა 1944 წელს დამზადებული ჩინეთის სავარძელი, რომელიც პროგრესულმა არქიტექტორმა, ჰანს ჯ.ვეგნერმა შექმნა. მეორე კლასიკა არის B spokerge Mogensen-ის დივანი, რომელიც 1945 წელს დამზადდა.

1950 – 1959

1950-იან წლებში ფრიც ჰანსენში არნე იაკობსენი დომინირებდა. ბრენდმა მასთან თანამშრომლობა 1934 წელს დაიწყო, მაგრამ მისი მოღვაწეობის ზენიტი სწორედ 1950-იან წლებს ეხება, როცა სკამების სერია 7™ შექმნა.

არნე იაკობსენმა კიდევ უფრო დიდ წარმატებას მიაღწია ახალი სკამების მოდელების, Egg-სა და Swan creation-ის შექმნით, რომლებიც კოპენჰაგენის სამეფო სასტუმროსთვის დაამზადა.

1960 – 1969

1965 წელს ადმინისტრაციული დეპარტამენტი კრისტიანშავნიდან გადავიდა ალეროდში, განახლებულ შენობებში, რომელიც ასევე მოიცავს შოურუმს.

ფრიც ჰანსენის ერთ-ერთი უდიდესი წარმატება იყო სუპერ-ელიფსური მაგიდა და მაგიდა ხელსახოცებით, რომლებიც ბრუნო მათსონმა და პიეტ ჰეინმა შექმნა. ამ პერიოდში მკაცრად დომინირებდა არნე იაკობსენის მოდელებიც.

1970 – 1979

ამ ათწლეულმა დიდი ცვლილებები შეიტანა ფრიც ჰანსენში: 1979 წლის პირველ სამუშაო დღეს, ფრიც ჰანსენმა გამოაცხადა, რომ 107 წლის ფირმა აღარ იქნებოდა ოჯახის ხელში. ფრიც ჰანსენის აქციების 75% Skandinavisk Holding– ს მფლობელობაში გადავიდა. ფრიც ჰანსენს სათავეში ავანგარდის ლიდერი ვერნერ პანტონი ჩაუდგა. Arne Jacobsen-ისა და სხვა კლასიკოსები ნელ-ნელა დავიწყებას ეძლევიან.

1980 – 1989

მნიშვნელოვანი ინვესტიციების და საფუძვლიანი სარეკონსტრუქციო სამუშაოების შედეგად, ახალმა მფლობელმა, Skandinavisk Holding-მა მიაღწია ფრიც ჰანსენის გაძლიერებას და ძველი კომპანიის მომზადებას მომავლისთვის.

ფრიც ჰანსენმა შეიძინა Kj minimalrholm-ის მინიმალისტური კოლექცია ინდუსტრიული განზომილებით, რომელიც Poul Kjærholm-მა შექმნა 1951-1980 წლებში.

1990 – 1999

გაფართოება გახდა ერთ-ერთი საკვანძო სიტყვა ამ ათწლეულისთვისაც. ფრიც ჰანსენი ახლა ძირითადად ფოკუსირებულია სასადილო ოთახებზე, საკონფერენციო დარბაზზე, დასასვენებელ / მოსაცდელ ადგილებზე, საოფისე ფართებსა და კერძო სახლებზე. ვიზიტორებისთვის გაიხსნა შოურუმი და მუზეუმი, სადაც წარმოდგენილი იყო “ფრიც ჰანსენის მემკვიდრეობა”. 1998 წელს კომპანიას სათავეში ახალი აღმასრულებელი დირექტორი, ჯეიკობ ჰოლმი ჩაუდგა.

2000 – 2009

“ფრიც ჰანსენის რესპუბლიკის” კონცეფცია 2000 წელს დაინერგა. ეს კონცეფცია ბრენდში სტრატეგიის ცვლილებას წარმოადგენდა. ფრიც ჰანსენის რესპუბლიკის ავეჯი კომპანიებისა და კერძო სახლების იმიჯის მნიშვნელოვანი ნაწილი გახდა, რომელთაც სურდათ გამოეხატათ თავიანთი ინდივიდუალურობა. 2000-იან წლებში ბრენდმა შეიმატა ახალი დიზაინერები, რომლებმაც ფრიც ჰანსენის დიზაინის ფილოსოფიის ინტერპრეტაცია მოახდინეს თანამედროვე პერსპექტივით.

2010 – 

ფრიც ჰანსენმა შექმნა კოლექცია, რომელიც თანაბრად ეხებოდა საკონტრაქტო და საცალო ბაზარს. 2011 წელს ბრენდმა დაიწყო წარმატებული თანამშრომლობა ესპანელ Jaime Hayon-თან და შექმნა ლამაზი, სკულპტურული ავეჯის სერია.

2015 წელი დატვირთული წელი გამოდგა; ამ წელს მე-7 სერიის სკამს 60 წლის იუბილე შეუსრულდა. ფრიც ჰანსენმა შეიძინა დანიის განათების კომპანია Lightyears, რომლის დიზაინის ფილოსოფია სწორედ ფრიც ჰანსენის ხედვას ასახავდა. გარდა ამისა, 2016 წელს ბრენდმა წარმოადგინა აქსესუარების კოლექცია Objects. ამ სახელწოდებით “Complementing your life”, Objects არის Fritz Hansen ბრენდის გაფართოება და ბრენდის ახალი მომხმარებლების მოზიდვის საშუალება მშვენიერი და ხელმისაწვდომი პროდუქციით.

Fritz Hansen-ის ბრენდის პროდუქციის შეძენა საქართველოში Motif-ის შოურუმშია შესაძლებელი. 

რემონტის გიდი: როგორ დავამონტაჟოთ კედლის მოლდინგები საკუთარი ხელით

ფერადი და დახვეწილი სახლი ლუბლიანაში – Alto Design Studio-ს ნამუშევარი